A kosarad üres
Blog ajánló

Head of the Charles - blog
Hosszú és fáradt 2,5 nap után egy észak cambridge-i, tipukus amerikai társasház első emeletén ülök egy tipukus amerikai otthonban. Az Airbnb-n találzuk a szobát és céljainknak. 2,5 napja keltünk útra kis családommal, hogy 8 év után átrepüljem ismét a fél világot egy kis evez

Bled 2017
Bledben evezni kötelező. Évente egyszer mindenképp hozzá tesz az emberi jóérzés megőrzéséhez. Ez a víz különleges. A hely szépsége felől nincs kétség, mindig is ez lesz a legkülönlegesebb evezős pálya, ahol egy közép-európai evezősnek meg kell fordulnia. A hegyek, a t

Sífutás a felkészülésben

2018. február 18. vasárnap
A sífutás, akár Concept2 SkiErgjén, akár kint a pályákon űzik, bizonyítottan hatékony kiegészítő sport az evezősök számára. Az elit versenyzők világszerte használják a téli edzésprogramban a változatos felkészülés elérésére. A SkiErg pedig mindenki számára hozzáférhetővé teszi a síelést.



A Norvég Evezős Szövetség több mint 20 éve, évente három hetes, magashegyi edzőtáborba küldi a válogatottat. A világbajnok és Filippi Spirit Award győztes Nils Jakob Hoff szerint a sífutás "remek módja annak, hogy télen sok óra edzés letudjunk. Nem terheli túlságosan az izmokat, és jó a léleknek is. Fizikailag pedig fejleszti a core izmokat is, amelytől annyira függünk."

Szóval miért választják az evezősök a sífutást? Gondoljunk a két mozdulat egymást kiegészítő jellegére: a hajóban a csípőt feszítve nyitjuk; a síléc kétpólusú mozgása az ellenkezője, inkább egy összenyomás. Ha az edzésmunkába bevonjuk mindkét fajta mozgást, segítünk kiegyensúlyozni az érintett izmok munkáját, megerősítve és védve a core-izmokat és a hátat. Az hajó sebességének fejlesztésében egyáltalán nem elvesztegetett idő, ha sok edzésórát töltünk lécen, sőt! Amíg az evezéshez nagyszerű erősségre van szükség, a síelés nem csak megköveteli azt, hanem építi is. Ez a fajta erősség döntő fontosságú a vízen elérhető maximális sebességhez és a kiegyensúlyozott test megtartásához, megelőzve a sérülést. 

Nem beszélve ugye arról, hogy kevés gyakorlat létezik, amely hasonlítható az evezés fizikai megterheléséhez, de a sífutással könnyedén elérhető a megfelelő edzési zóna.  Az evezés során megfogjuk a vizet és továbblökjük a hajót. A sífutás során pedig a havat ragadjuk meg és előre mozdulunk. A két sport kéz a kézben jár. A SkiErg a sífutás minden előnyét kihasználja hó nélkül, ha kezdők vagyunk vagy nincs lehetőségünk sífutni. Erõt és állóképességet fejleszt, és edzi a lábakat, a karokat és a core-izomzatot. A sífutó mozgásban az evezéshez hasonlóan a súlyátvitel is nagyon fontos, minden a csípőről szól. 


Ha új is számunkra a sífutás, érdemes kipróbálni. Minden fenntartás egy új sport megtanulásával és a hatékonyságával szemben hamar eloszlik. Legfontosabb tipp: gyors, könnyű lábak és a csípőfeszítő erősítése. Egy új sportágban való tét nélküli versenyzés pedig pszichológiai szempontból is hasznos lehet.

De a lényeg, ahogy Hoff modja: "pont ugyanazért sífutok, amiért evezek: mert fantasztikus és imádom!"

(Forrás: http://www.concept2.com/news/skiing-through-winter)

 

 





A kosarad üres
Blog ajánló

Head of the Charles - blog
Hosszú és fáradt 2,5 nap után egy észak cambridge-i, tipukus amerikai társasház első emeletén ülök egy tipukus amerikai otthonban. Az Airbnb-n találzuk a szobát és céljainknak. 2,5 napja keltünk útra kis családommal, hogy 8 év után átrepüljem ismét a fél világot egy kis evez

Bled 2017
Bledben evezni kötelező. Évente egyszer mindenképp hozzá tesz az emberi jóérzés megőrzéséhez. Ez a víz különleges. A hely szépsége felől nincs kétség, mindig is ez lesz a legkülönlegesebb evezős pálya, ahol egy közép-európai evezősnek meg kell fordulnia. A hegyek, a t